söndag 11 mars 2012

Grönklitt!

Den här helgen har vi verkligen upptäckt vad bra Grönklitts slalomanlägging i Orsa är för barn (och medföljande föräldrar). När vi är häruppe i Dalarna brukar vi åka till den anläggningen som ligger alldeles nära mitt föräldrahem. Men den här gången ville vi gärna träffa min kompis Pärlan och hennes familj och de hade bestämt att de skulle åka till Grönklitt utanför Orsa som ligger ungefär 45 min bort.
Så igår morse efter vi ätit vår frukost och jag var pigg och utvilad tänkte jag okej, jag packar in barn och skidor i bilen och kör dit. Och vilket otroligt bra beslut det var! (Tack Pärlan för att du peppade mig!) Backarna var många och roliga med talande djurstatyer och blåbärstroll.
Vi fick en helt underbar dag i backen. Solen sken, den riktigt värmde. Föret var kanonbra. Barnen strålade och körde som tokar i backarna. Mitt hjärtade stannade vid ett flertal tillfällen när Kaptenen körde någon slags Boklöv stil med händerna på ryggen.

Jag blev både stolt och förvånad hur bra det gick att manövrera två barn själv i liftar och backar och när vi hämtade min man vid tåget på vägen tillbaka till mina föräldrar så sprudlade vi av glädje allihop. Barnen har verkligen blivit så duktiga nu att det är en ren njutning att åka med dem.
På kvällen vände jag och Kärleken tillbaka till Grönklitt för att gå på en fest. En riktig vinterfest. Middag i en timmerstuga med eldstad i mitten. Många täckbyxor, toppluvor och pjäxor som möttes. God mat och härligt sällskap. Och en trubadur. Behöver man mer för att bli lycklig?
Så efter en kort natts sömn var det imorse bara att sätta sig i bilen tillbaka till Grönklitt igen för tredje gången denna helg. Barnen ville absolut upp igen - och vi med.
Och att vi från backen idag kunde spana på tre leoparder som strövade omkring i den intilliggande Orsa Björnpark gjorde inte intrycket av stället sämre.
Vilken fantastisk helg vi haft! Trötta och glada ska vi snart sätta oss i bilen och åka söderut igen, tokladdade för Åreresan som närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar