onsdag 7 mars 2012

Har du ätit choklad nu igen mamma?


Krigarprinsessan tittar fundersamt på mig.

- Hmm... Nu har du såna där chokladprickar i ansiktet. Har du ätit choklad nu igen mamma?

Chokladprickar. Ett gulligt ord för finnar. Hon känner till mina svagheter...

- Mmm... Ja. Det har jag. Pappa kom hem med choklad till mig, erkänner jag.

- Okej. (Här får jag en mycket skeptisk blick av henne) Men det var väl på en lördag som du åt den?

- Ja...jo...det var det nog...(givetvis en lögn)

Då skiner Krigarprinsessan upp, ler sitt bredaste leende och gör tummen upp med båda händerna. Sen säger hon inget mer.

Så det var tydligen ok att jag ätit choklad. Trots missprydande prickar. Bara det var på en lördag. 

Och där står jag och skäms och känner mig allmänt usel.
Som den chokladprickiga lögnhals jag är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar