onsdag 14 mars 2012

Nötter, kött, livet och döden


Jag älskar kött, jag älskar charkprodukter som korv och bacon. Jag älskar nötter.
Jag läste en artikel i tidningen om att man dör tidigt av kött (speciellt korv och bacon). Men man  lever längre om man äter mycket nötter.
Kan jag hamna på någon slags medelnivå eftersom jag äter mycket av båda? Inte leva till jag blir hundra år kanske, men uppnå meddellivslängd i alla fall?
Självklart kan du inte tänka så! skulle varenda dietist vråla om de hörde mig (förutom LCHF-anhängarna då förstås).
Men jag väljer att tänka så i alla fall.
Jag har redan varit vegetarian i sju år tidigare i livet. Det får räcka. Inte blev jag lyckligare av det. Inte fick jag bättre värden heller. Snarare tvärtom.

2 kommentarer:

  1. Du får läsa Berglin i dagens SvD. han tar upp just denna problematik!
    Mannen:Nämenvaf...bara ett halvkilo kött i veckan för att inte dö i förtid! Jag skiter i att det är Harvard som gjort studien-allabegriper väl att det är vansinne!
    Frun: Det känns strävt att gå i mål redan på tisdan va? Du ska veta att det finns goda vegetariska alternativ!
    Mannen: Nä tack, jag är predator. Med ett kort, hårt och gott liv.

    ett halvt kilo, det är inte mycket det....tur att inte kyckling och fisk räknas dit iallafall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar typ all mat så det är sant kycking äter jag ju också en hel del. Och fisk. Tja kanske ordnar upp sig ändå. Sen skrattar jag mycket också. Det sägs ju förlänga livet. :D

      Radera