fredag 30 mars 2012

Träna till spännande TV-serier

När jag i min presentation av mig själv här i vänsterspalten skriver att jag är träningsperiodare menar jag inte att jag har långa uppehåll då jag inte tränar alls (om jag inte är sjuk förstås) 

Jag menar att jag tränar olika mycket och på olika sätt. Yogan är väl ganska jämt fördelad över året. Jag kör en form av yoga (Ashtanga Vinyasa) som är en av de som ger mest muskelstyrka så det är ju bra. 

Annars är det i regel övervägande jogging sommartid och träningscykel vintertid som gäller. 

Jag tycker egentligen att träningscykeln är rätt trist. Som att springa på löpband. Urk vad tråkigt det är.

Men jag har kommit på något helt revolutionerande för min träning. Det är ju ganska vanligt att man ser på TV när man cyklar. Jag ser på DVD. Barnens lilla resespelare ställer jag upp på bänken i tvättstugan framför cykeln. Sen stänger jag dörren och har min dyrbara egentid.

Först cyklade jag mig igenom hela boxen med 10 säsonger av "Vänner". Det var ok.

Men sen testade jag något nytt. Spänning. Det var det bästa jag gjort. 

Jag började kolla på "Prison Break".
Jag cyklade som en galning. Längtade till nästa pass för att se hur det skulle gå. Jag märkte att jag blev så stressad i de mest spännande partierna att jag cyklade mycket fortare då.

En gång under första säsongen var det så spännande att jag inte kunde sluta cykla. Det var en så otrolig cliffhanger att jag fortsatte in på nästa avsnitt. Det var då jag upptäckte att kaloriräknaren på cykeln bara gick till 999.

Men det var bara den första säsongen som var så spännande. De som kom efter var också bra. Men inte lika bra.

Nu är jag inne på den fjärde och sista säsongen av "Prison Break". Och jag har bara 2 avsnitt kvar.

Jag måste alltså köpa något nytt. Något spännande. Då är träningen säkrad. Den blir garanterat av.

Det får gärna vara sådär beroendeframkallande spänning. 

"Lost" kanske? Den har jag ju hört ska vara bra. Tips mottages tacksamt.  


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja den ska ju vara ruskigt bra. Men är den så där rafflande och spännande??

      Radera
  2. Tack för tipset om Äkta människor, körde första avsnittet idag till ett pass på crosstrainern.
    Ser fram emot nästa träningspass i garaget med avsnitt 2.
    Ha en bra helg
    Kram // Cattis

    SvaraRadera