onsdag 21 mars 2012

Hipp hurra födelseda inuti ett Same-Spa.


Idag är det min födelsedag. Hurra för mig!
Vädret är bara skräp idag. Tjock blötsnö och regn. Värsta sorten. Vi åkte bara skidor en kort stund imorse för att ge det en chans. Men sen gav vi upp.
Det var som att åka i en skål med sorbet. Tungt, tungt, tungt.

Något som var desto trevligare var min födelsedagpresent.
Kärleken skickade iväg mig på "Samezen" nere i hotellets Spa. En perfekt aktivitet en slaskig dag som den här.

75 minuter "upplevelse utöver det vanliga" utlovades.
Så jag traskade ner till Spa-avdelningen. Förväntansfull. Jag är inte så ofta på sånt här lyx.

Och det var precis underbart.

Bland renfällar och levande ljus med en stjärnhimmel i taket blev jag placerad på en brits i en litet rum som var format som en samekåta. En vacker och harmonisk tjej med lugn röst och tatueringar över hela vänsterarmen tog emot mig. Det kändes bra.

Hon förklarade att det var en rituell behandling jag skulle få med saltskrubb, kurbad och lavastensmassage.
Hon sa att behandlingen skulle dra ut de onda energierna och tillföra goda.

Och plötsligt förstod jag varför min man ville skicka hit mig. En utmärkt investering. Perfekt för oss båda. Win-win.

Avslappnad OCH med goda energier. Vilken toppenfru som kom tillbaka från Sameland.


2 kommentarer:

  1. Försenat men ändå uppriktigt menat GRATTIS!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känns extra bra att det var uppriktigt menat. Tänk om det hade varit både försent och falskt! ;)
      Äsch jag skojar såklart.. Stort tack! (upprikigt)

      Radera