torsdag 22 mars 2012

Inte samma art ju!


Krigarprinsessan kom och visade mig två leksaker som hon har med sig i packningen hit.

-Titta mamma, vad de här två ser lika ut, säger hon och sträcker fram dem mot mig.

Jag slänger ett öga på de två figurerna hon har i händerna. Jag ser två par antenner och två huvuden i olika nyanser av lila och säger:

-Ja titta, de ser väldigt lika ut. De kanske är syskon?

Jag borde veta bättre vid det här laget än att bara slänga ur mig något när jag pratar med Krigarprinsessan.

Mycket riktigt. Jag får en blick. Anar kanske till och med ett svagt himlande med ögonen innan hon tittar på mig med den frågande blicken som avslöjar att hon tänker något i stil med "pucko".

-Men mamma, det går ju inte fattar du väl. De är ju inte ens samma art! Hur skulle de då kunna vara syskon?

Och där står jag, ännu en gång, och känner mig dum. Tillrättavisad av en 6-åring.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar