lördag 31 mars 2012

Jag blev kidnappad!


Igår kväll packade vi in oss i bilen och åkte till the Queen of Fucking Everything och Premiärministern som bor en bit utanför Mariefred. Vi åt middag och drack gott vin och såg på Let's Dance. Mina föräldrar är på besök också på sin väg mot Gotland.

Vi sov över och jag sov så himla gott.

Vid frukosten imorse så började vi planera dagen. Kärleken ska träffa kompisarna från tidig eftermiddag och säkerligen fram till morgontimmarna och med ens kändes det inte så lockande att åka hem längre. Något som jag mumlade över min kopp med morgonlatte. Men vi hade ju bara med oss en bil så det var bara att åka med hem. Trodde jag ja.

The Queen och Premiärministern försvann obemärkt in i rummet intill och kom sedan tillbaka och högg tag i mig.

-Du och barnen stannar här! sa the Queen, med bestämd röst.

-Jag skjutsar hem dig imorgon! sa Premiärministern, och det vet ju alla hur bestämd en premiärminister kan låta. Det hör ju liksom till.

Jag var inte direkt svårövertalad.

-Härligt! sa jag och vinkade glatt av Kärleken när han vände hemåt.

Sen blev det spännande värre. The Queen hade större planer än så.
-Nu lämnar vi barnen och åker på tjejtur! sa hon. Sagt och gjort. Barnen lämnades med premiärministern och min pappa.
Min mamma, the Queen och jag satte oss i bilen och åkte.... till Västerås! Jojo, det ni! Västerås minsann. Metropolen.
Vi shoppade loss i lugn och ro på den härliga butiken Tullhuset, utan otåliga barn och äkta hälfter. Jag köpte två nya tallrikar från Matteus och en blus som var alldeles för dyr. Happy day.
Sen åt vi en fantastisk lunch och avslutade med en runda på Ikea innan vi vände hem igen.
Ikväll bjuds det på hängmörad oxfilé.

Happy, happy day!




1 kommentar:

  1. Låter helt underbart !
    En* till premiärministern.
    The Queens Mother

    SvaraRadera