tisdag 6 mars 2012

Äntligen kan jag få en matteskalle!


Matte var inte min starkaste sida i skolan. Fast jag var inte direkt dålig heller. Jag var väl medelbra. 

Huvudräkning och de flesta formler var jag helt okej på att räkna ut. Men när ett tåg skulle lämna stationen kl 16.15 och ett annat tåg skulle lämna en annan station kl 16.45 och jag skulle räkna ut när de skulle mötas och sånt där. Då stängde min hjärna ner. Den ville inte vara med. Jag fick kallsvettig prestationsångest och det låste sig totalt.

Men nu plötsligt, i min mans necessär, hittade jag lösningen på alla mina matematiska bekymmer. Ett hårjox som ger mig en matteskalle! Det står ju där på locket. Klart och tydligt! Jippi!
Jag vet att det funkar. Min man är skitbra på matte. Jag har hittat hans hemlighet. 

Sen, mitt i all rusig formelspäckad lycka slår det mig.

Vad ska jag med en matteskalle till nu? 15 år efter jag slutat plugga?

Äh det är inte värt att gå med kletigt jox i håret. 
Då är jag hellre snygg i håret. Och förblir lite mindre smart.

1 kommentar:

  1. Jag gör som du - prioriterar frisyren och låter maken räkna. Det funkar ok för oss ;-)

    SvaraRadera