lördag 3 mars 2012

Så underbart att vakna!

Den här utsikten vill jag vakna till.
Fast minus ett par träd. Det får min Lumberjack fixa.

Vi är ute på landet i södra skärgården. Jag kan knappt minnas när jag vaknade så utvilad sist. Och vilken dag det är. Varm vårsol. Glittrande hav. Glada barn. Glada föräldrar.
Min egen Lumberjack till man är ute och fäller träd.

Vi har inget eget hus här just nu. Vi är between places så att säga.
Huset vi hade härute är sålt och vi ritar på ett nytt. Bygglov ska sökas och det är lite nervöst. Under tiden drömmer vi. Hoppas och drömmer.

I drömmen blir allt precis som vi vill ha det. Byggarna kommer i tid och jobbar från 7-16. Varje dag. Utan att glömma att köpa spik eller spackel så de måste vända i dörren. Så är det i drömmen.

Vi vill ha många stora fönsterpartier som släpper in ljus och bjuder på en magnifik utsikt. Inredningen ska vara strikt och avskalad men ändå mysig och inbjudande.

Ja vi vet precis hur vi vill ha det. Vi har diskuterat ritningarna länge nu och nu börjar det närma sig en ritning som känns bra. Riktigt bra. Tillräckligt bra att rita upp på allvar och lämna in. Och hålla tummarna. Hårt.

Men vi är inte där än. Så nu ska jag gå ut en stund. Andas frisk skärgårdsluft. Ställa mig på höjden där vi vill bygga vårt eget örnnäste och njuta. Njuta av utsikten över fjärden. Och drömma. Lite till.

Och apropå Lumberjack så kan jag såklart inte låta bli... (inga liknelser i övrigt, med tanke på hur sången slutar haha)



2 kommentarer: