lördag 17 mars 2012

Ett tecken - glöm inte pappa!


Igår packade jag ihop mitt skrivbord på jobbet. Vi ska flytta till nyrenoverade fräscha ytor i huset där vi sitter. En nystart är sällan fel och det känns jättekul.

När jag höll på där och packade och rensade som mest fastnade min blick på en tekniktidning.

Där, mitt på omslaget. En liten, ganska diskret mening. Fast i mina ögon lös den så starkt.

"Dads birthday"

Det var min pappas födelsedag igår. Han fyllde 75 år. Larmet som jag hade satt på telefonen hade jag missat i stressen på jobbet.

Jag kastade mig på telefonen och ringde honom på en gång. Jag hade ju fått ett tecken. Ringde jag inte nu var risken stor att jag skulle glömma det kändes det plötsligt som. 

Och det verkade vara det fler som fått ett eller annat tecken samtidigt som jag. Pappa sprang mellan mobilen och hemmatelefonen som ett skollat troll därhemma. 

Han avslutade ett samtal i mobilen för att svara när jag ringde på hemtelefonen. Och när jag pratade med honom ringde mobilen igen. Jobbigt att vara så poppis. Tur han är spänstig, min pappa.

Jag hoppas och tror att han fick en fantastisk dag! Snart ska jag ringa och fråga. Ska bara invänta ett tecken. Och dricka upp mitt kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar