torsdag 15 mars 2012

Skumma pengar?

Kolla vad jag hittade under vår säng. Är det inte väldigt konstigt? 

De två delarna låg dessutom ganska långt ifrån varandra. Det var när jag skulle dra in dammsugarslangen under sängen som jag såg att det låg något där. Det var den ena delen. Snabbt gissade jag att det borde rimligtvis ligga en till del därunder. Mycket riktigt. Långt inne under huvudänden låg den andra delen.

Nu snurrar det så många nyfikna frågor i mitt huvud. 

Vems var denna sedel? (alltså innan den nu blev min, finders keepers ni vet) 

Varför är den riven i två delar? 

Vad gör den i vårt sovrum? Under sängen dessutom?

Borde jag fråga min man om fler detaljer?

Lider jag av någon form av schitzofreni? 

Förekommer det koppleriverksamhet i vår hus?

Är det jag som är bordellmamman? Sköter jag det bra?

Vad symboliserar en ituriven sedel? Your money is no good here, typ? Och så -ritsch. Två delar.

Eller har det förkommit en fight om sedeln?

Ruskigt spännande är det hur som helst.

4 kommentarer:

  1. Har du letat efter hål i madrassen? Ring mej om du hittarnågot så drar vi ut på tjejshopping ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Underbart! Jag ska vända upp och ner på hela sovrummet! :)

      Radera
  2. Är du för ung för att komma ihåg Pojken med guldbyxorna???? Kan vara någon på riksbanken som kliar sig i huvudet as we are speaking....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, jag är tillräckligt gammal! Det gav ett bestående intryck må du tro. Jag kan fortfarande drömma om att ha sådana byxor... Fast det känns som jag snarare har något plagg som fungerar tvärtom, dessvärre. Fan vet var alla pengar tar vägen...

      Radera