tisdag 27 mars 2012

Är min man en Feeder?

Både i Åre och nu i helgen sen vi kommit hem så beklagade jag mig så smått för min man och sa att jag trodde jag lagt på mig ett par kilo när vi var borta.
När jag cirkulerat några varv runt badrumsvågen, blängt på den och muttrat Be nice så ställde jag mig på den. Katastrofen var ett faktum. Jag hade känt rätt.
Okej, rivstart med ett pass på träningscykeln. Viktkolls-app installerades direkt. Smått hysteriskt, jag vet, men det var inte direkt så att jag hade min trivselvikt ens innan vi åkte.
Under tiden jag cyklade så svetten lackade åkte Kärleken till affären för att handla.
Vad kommer han hem med? En bautastor chokladkaka. Marabou. Det mest förbjudna. I den limited edition smak som han vet att jag går och är nyfiken på.
Så nu snurrar bara en tanke i mitt huvud: Är han en Feeder? Ni vet en sån där som göder sin partner med onyttig mat för att man gillar det där hullet?
Chokladkakan ligger i skåpet helt orörd. Så lätt gick jag inte på den finten. 

Men sen fortsatte det. Han gjorde ett nytt anfall. Pizza till middag föreslog han på söndagen, och igår kväll lagade han en fantastisk skaldjurspasta, trots att han vet att jag undviker kolhydrater i allmänhet.

Vad är det som pågår? Vad blir nästa grej kan försöker locka mig med? 
Fast det värmer i hjärtat att han älskar mig precis som jag är. Jag ska äta upp den där chokladen någon gång.
Någon gång efter beach 2012.

1 kommentar:

  1. Så fort jag börjar "banta" så kommer min man hem med godis. Och jag tror verkligen han gör det för att vara snäll! Antagligen ser jag väl så bedrövad ut att han tycker jag behöver muntras upp. Med godis??!! Trots att jag upprepade gånger sagt att det väl skulle uppfattas som rent taskigt om man kom hem med sprit till en alkis som just inlett en vit vecka??!!

    SvaraRadera