söndag 4 mars 2012

Årets första runda - och det kändes bra!

Ok, löpträningen är officiellt igång. Det gick över all förväntan. Måste köpa nya skor bara. Mina är lite, lite för små på längden. Jag känner att jag liksom viker in stortån för jag är rädd för nageltrång. Så kan man ju inte hålla på.

Jag tog alltså en runda igår. Årets första. Jag hade precis börjat städa och gått mitt sedvanliga varv med dammsugaren och bäddat om i sängarna. Sen började jag tröttna. Såklart. Vad som helst för att slippa städa liksom. Oj, vad sugen jag blev på att ge mig ut och springa plötsligt. 

Jag bytte om och gav mig ut. 5 km tillryggalades och det rann på fint. Det var en helt otrolig känsla att inte vara helt knäckt efter årets första formtest. Jag är fortfarande helt förbluffad. Och glad. Tack kroppen.
Idag känns det i låren kan jag lova. Fast det är bara skönt. 

Jag känner hoppet stiga att jag kommer att nå minst samma form som förra året. Det är mitt mål. Det och med lite till. Jag hade precis börja upptäcka min kapacitet när jag lade av för säsongen så i år kanske jag vågar satsa lite mer. Det vore jäkligt schysst.

Och en snygg bränna på det.
Såhär typ. (taget förra sommaren) Då är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar