tisdag 20 mars 2012

Den osminkade sanningen


Inte en gnutta smink. Det är semester det. Jag kanske spexar till det med lite mascara på fransarna vid middagen. På sin höjd.

Jag sa det till Krigarprinsessan när vi åkte i hissen ner till frukosten imorse. Att "titta, nu är jag ledig. Jag är ledig på riktigt. Jag har inte målat mig något alls i ansiktet".

Hon synade mitt ansikte. Mina kvarvarande märken efter chokladprickar. Sen log hon ett milt litet leende så ögonen lös och klappade lätt i händerna. 

En liten golfklappning, helt diskret. Och ett strålande leende. Som ett litet "heja mamma, good for you!"

Jag har lagt fåfängan åt sidan. Just där och då kände jag mig som en bra förebild. Inte bara för att jag var på väg till restaurangen helt osminkad, utan för att jag gjorde henne uppmärksam om det. Så hon vet att det är helt ok.
Annars är jag nog rätt fåfäng tyvärr.

Så utan puder på kinderna åkte jag ut imorse. Ute i backarna fanns det desto mer puder. Det hade varit ett kraftigt snöoväder som pågick hela natten. Som tur var avtog det precis lagom till det var dags att ge sig iväg. Mulet idag förvisso, men massor av nysnö hade kommit.

Vi är mycket nöjda med att barnen börjar skidskolan redan kl 09.00.
Det gjorde att vi kunde plöja orörd snö i backarna. det var magiskt.
Den enda slags puder jag vill ha idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar