måndag 8 oktober 2012

Stylad och klar!

Idag var jag i stan för att piffas och fotograferas. Det är en del av min nystart här i livet. Bland annat nya bilder för jobbsökande framöver. Jag tog också några extra till ett annat litet projekt som jag kommer avslöja här snart.

Lite pirrig var jag allt när jag åkte in med tunnelbanan, helt osminkad och med ett ombyte i väskan. 

Det började bra, jag blev omhändertagen av en supergullig tjej som skulle sminka mig och göra i ordning mitt hår. Hon bjöd mig också på kaffe, det är alltid ett plus i min bok.

Sen var det dags för fotografering. Fotografen gav ett något nonchalant intryck, men jag tänkte ok, hon kanske slappnar av. 

Men nej. Tyvärr. Stelt och mekaniskt och totalt utan spontanitet och kreativitet gav hon mig instruktioner om hur jag skulle stå i olika förutbestämda poser. Irriterad blev hon också när jag inte gjorde som hon sa. 

Men jag stod på mig. Jag hade en idé och plan när jag åkte dit. Jag skulle genomföra den, jag sket i om hon tyckte jag var besvärlig.

När jag frågade henne varför hon var så stressad så kröp det fram att hon hade planer för egen del som hon hade bråttom till. På min avtalade tid. Då sölade jag mig lite extra...

Och hon blev tydligt sur. Men jag fick som jag ville, så jag är nöjd ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar