söndag 21 oktober 2012

Skogsmulle + McDonalds= sant?

Under en skogspromenad för ett tag sedan gjorde jag i mina ögon ett lite udda fynd.

I en vattenpöl på stigen där jag gick låg en pommes frites kartong från McDonalds.

Det kändes så fel. Äta hamburgare i skogen? Det har nog bara att göra med att det aldrig skulle falla mig in att göra det själv. Kanske det är vanligare än jag tror, att man svänger förbi drive-in på vägen till skogen.

I min värld är det, och har alltid varit, termos med varm dricka och hemgjorda mackor med småsvettig ost som gäller om jag har med mig något att äta ut i skogen. En kanelbulle kanske slinker med också.

Men McDonalds? Att uppflugen på en kulle, ur ryggsäcken hala fram ett Big Mac o Co. Jag har svårt att se det framför mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar