torsdag 11 oktober 2012

Alla dessa nya möjligheter...

Idag var jag på informationsträff på Trygghetsrådet. 

Trygghetsrådet är en stiftelse som arbetar med att hjälpa de som blivit uppsagda på grund av "arbetsbrist", frivilligt (som i mitt fall) eller ofrivilligt. 

Det var intressant att gå dit. Jag är ju så glad i mitt "sluta-jobbet-för-att-jag-ville-det-själv"- liv där jag lallar omkring. Just nu är det frilans som gäller för mig, och att gå kurser. Utvecklas

Jag fick lite perspektiv idag på saker och ting. Bland annat insåg jag att jag har tur som gjorde det här frivilligt och inte hyser någon som helst agg mot min förra arbetsgivare. 

Speciellt kändes det så när föreläsaren sa att det är helt ok om man är förbannad och bitter på sin tidigare arbetsgivare för att de inte ville ha en kvar. 
Han berättade att han själv hade gott kunnat åkt tillbaka och bränt ner företaget till grunden när han blev av med sitt jobb där. (Det var för 20 år sedan, så han verkade ha kommit över det nu). 

Jag fick reda på att de kommer hjälpa mig med allt de kan om/när jag känner mig redo att aktivt söka en anställningnågonstans. Eller om jag vill ha hjälp med att få den egna businessen att snurra.

Och jag förstod att man måste vara öppen för förändring. Detta kan leda till något som är det bästa som kunde hänt mig sa han. Den inställningen gillar jag. 

Och när jag sedan gick hem och loggade in på deras onlinetjänst hittade jag alla möjliga berättelser.
Fast en del lät lite väl drastiska för mig. 

Undrar hur öppen för nya förslag man måste vara på det där stället egentligen..?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar