lördag 27 oktober 2012

Halloween = kostymverkstad

Så är vi där igen. Halloween. Spöken, häxor och maskerad!

Mina barn tycker det är jätteroligt med Halloween och jag börjar faktiskt själv gilla det mer och mer. Jag menar, varför inte, det är rätt kul ändå. 
Men det kommer också viss press för mig som pysslig förälder.

Krigarprinsessan är rätt enkel. Ska hon på maskerad så är det två saker hon väljer mellan. Prinsessa eller häxa. Enkelt. Vill jag göra det lätt åker jag till närmaste leksaksaffär och köper en prinsess- eller häxklänning. Det finns alltid att få tag på. På sistone har jag dock börjat att trasha en redan sliten klänning när hon ska vara häxa.

Kaptenen däremot. Han har högre krav. Och eftersom jag gillar utmaningen så försöker jag möta hans önskemål. Som tur är blir han oftast väldigt nöjd med det jag gjort. I alla fall än så länge. 

Här kommer en liten minneskavalkad över Kaptenens Halloweendräkter hittills. Han har ställt krav på sin mor sen han var 2 år:

2009 var han Jordens och skogarnas riddare från Tornerspelen i Visby: 
(Dagen innan Halloweenmaskeraden ångrade han sig dock och ville vara skelett istället)

2010 ville han vara Super Mario:

2011 ville han vara smurf: (hur det gick till finns beskrivet i det här inlägget)

Och i år, 2012 ville han vara spindel:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar