tisdag 16 oktober 2012

Lek per telefon...

Krigarprinsessan har börjat med en ny rutin. Varje dag ringer hon till sin två år äldre kusin.

Sen snackar de. Huuuuur länge som helst känns det som. Det är som att hon gått från 0-100 på fem sekunder vad det gäller telefonvana. Från att inte visa något intresse att prata i telefon mer än några minuter på sin höjd, till nu, då hon kan prata i trekvart.

Vad de pratar om? De leker. Med Littlest Pet Shop figurer. (De där små djuren med onaturligt stora huvuden och gigantiska ögon.)
De kan ju varandras sortiment av dessa plastdjur utan och innan, så jag hör hur de diskuterar, rotar runt och letar fram olika djur och så visualiserar de leken.

Jag har funderat på om de ska övergå till Skype, men detta kanske bara är nyttigt att visualisera i fantasin istället så länge de tycker det är kul.

Och jag kan givetvis inte låta bli att tänka på hur det kommer att låta om några år när de ringer varandra.

Då är det inte den lilla hunden eller katten som är sååååå söt. Nej då är det Sebastian eller Kalle eller vad de nu kan tänkas heta som diskuteras.

Jaja. Var sak har sin tid.

3 kommentarer:

  1. Och högtalarfunktionen gör ju att man har båda händerna fria...

    Ni har oxå 0 kr/min efter kl 18 hoppas jag. Annars ringer VI i fortsättningen ;-)

    SvaraRadera
  2. Fast då ringer de inte längre har jag insett.....Kusinens äldre kusin som tidigare bott i telefon både med kusinen och andra ( så att man själv aldrig kom åt telefonen) har helt upphört med detta. Nu är det sms för hela slanten, vilket stundtals leder till ett oupphörligt plingande och plångande (och tyvärr även vrålanden från Sean Banan som tydligen signalerar att det är mess från bästisen - svara på den här jevla sms:en då, fiii fan!) Var tid har sin charm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, om tio år vet vi ju inte vart tekniken har fört oss...

      Radera