tisdag 9 oktober 2012

POLL! 8 november smäller det!


Den 8 november kommer det att låta "poll-poll-poll" i varje hörn i vårt hus. 

Det insåg jag idag när Kaptenen kom hem med glittrande ögon och sa "Mamma, vet du, snart kommer Star Wars Angry Birds".

Jag tänkte först att han sa fel. "Du menar Angry Birds Lego?" sa jag. Det lät med logiskt och rimligt i mina öron.

Men nej han stod på sig. Fröken hade visat bilder på sin telefon sa han.

Så jag googlade. Och mycket riktigt. Grabben är mer uppdaterad än jag. Och det är en purfärsk nyhet också. De artiklar jag hittade var bara någon dag gamla.

Den 8 november kommer de. Star Wars Angry Birds. Man får skjuta Luke och grabbarna på Darth Vader-grisar. 

Kaptenen är så förväntansfull att han studsar omkring vid blotta tanken. Och jag kan inte neka till ett visst pirr i maggropen själv. Jag älskade Star Wars som liten.

Och så tänker jag, vad fick mig att förväntansfullt studsa omkring inför en leksak som skulle dyka upp om en månad? 

Barbie? Knappast. 

Kanske en ny Star Wars film på bio hade den effekten i och för sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar