tisdag 23 oktober 2012

Ibland är jag värd lite blommor!


Ibland unnar jag mig en stor bukett blommor bara för att det är så vackert att ha hemma. När jag var föräldraledig med Krigarprinsessan så köpte jag ett stort fång långskaftade rosor eller liljor varje fredag. Det var när hösten hade kommit och blomningen utomhus inte var lika intensiv längre.

Det unnade jag mig då och det var så härligt. Jag spenderade ju så mycket tid hemma. Jag fick inte in samma rutin när jag var hemma andra varvet efter Kaptenen hade fötts tyvärr. Det blev inte av på samma sätt lika regelbundet i alla fall.

Men igår så slog det mig, nu spenderar jag ju också mycket tid hemma, varför inte ta upp denna rutin igen? Fast jag orkade inte vänta till fredagen, det var ju så många dagar kvar.

Ett stort fång korallfärgade rosor fick det bli.

Och som jag njuter av dem. Jag går och vrider dem lite ibland så de hamnar rätt i vasen. Jag doftar på dem.

Jag är värd att ha färska blommor härhemma. För det har jag bestämt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar