torsdag 18 oktober 2012

(Pole)dancing in the street..


Idag när jag var ute på promenad blev jag påmind om en ganska lustig sak. 

För knappt ett år sedan var jag med och anordnade en möhippa för en kompis. Vi fastnade bland annat för att boka aktiviteten pole dancing, som ju i flera år varit en populär grej att göra på möhippor. Träning och skoj på samma gång. 

Jag har varit med på en sådan möhippeaktivitet en gång innan men då var det bara den blivande bruden som fick lära sig. Den här gången hade vi bokat in oss allihop, som en gruppaktivitet, vilket var så mycket roligare. 

Vi gjorde något svårt och smått pinsamt tillsammans. Det var bättre än att bara en ensam person blev uttittad och exponerad.

Det var verkligen jätteroligt och jobbigt som sjutton. Utmaningen var inte likt någon annan träning jag testat.

Idag på promenaden kom jag ihåg att jag efter det där passet på något underligt vis fick blodad tand, för jag kom på mig själv långt efteråt med att gå och snegla på vägskyltsstolpar runtom i villaområdet. 
För att inte tala om den där stången i mitten av den äldre modellen av tunnelbanevagn.

"Om man kanske skulle testa lite..." men det gjorde jag förstås aldrig.

Döm av min förvåning när jag surfade runt på nätet en dag och upptäckte att jag tydligen inte var ensam. Det finns fler med samma underliga dragning till stolpar på offentlig plats. 

Uppenbarligen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar