torsdag 2 februari 2012

She is The Queen of Fucking Everything...

Detta är min svägerska. Min svägerska är fantastisk. Klok och driftig som sjutton. Hon far fram som en virvelvind och inget kan stoppa henne om hon bestämt sig för något.
Hon tapetserar, kaklar, målar och bygger om. Hon jagar inredningsdetaljer med en outtröttlig fresesi. Hon lagar fantastisk mat och bakar de mest ljuvliga kakor. Hon gräver nya rabatter och flyttar buskar. Hon fixar, trixar och donar. Hon skäller på myndigheter som beter sig illa och hon kämpar envist för sin sak. Hon lagar så god pizza att min son vill gifta sig med henne när han blir stor.

Hon är helt underbar. Vi pratar ofta i telefon, flera gånger i veckan. Ibland flera gånger om dagen. Vi pratar och skrattar. Vi delar samma slags humor. Min bror ska skatta sig lycklig och jag är så lycklig för att hon finns i mitt liv.

Hon är en virvelvind. Fram till kl. 22. Då somnar hon. Insvept i sina lila älsklingslakan från Beach House och med sin lilla gosiga bebis brevid.

1 kommentar:

  1. Jag älskar också din svägerska! Tack för dina vackra och sanna ord. Låt oss starta en fanklubb! Denna virvelvind kan man känna sig hemma med, skratta med, få ge sig hän åt alla dessa ytligga underbara ting som ger guldkant på tillvaron. Bara det att hon fattar hur roligt det är, hur viktigt det är just då att hitta precis DEN kudden..... samtidigt som hon har spetskompetens inom forskarvärlden. bara hon bestämmer sig som sagt... Då får hon precis som hon vill. hon kan skatta sig lycklig, liksom hennes fina fina familj inklusive oss andra som finns runt henne.
    SHE's FAB! KRAM Pernilla

    SvaraRadera