söndag 12 februari 2012

Imorse vaknade jag...

I morse vaknade jag på en madrass i Sörmland. Jag vaknade i en ormgrop med Kaptenen och Krigarprinsessan.

"Oh My God!" kanske någon nytillkommen läsare tänker nu. För om man inte läst den här bloggen tidigare så kan man ju tycka att det låter helt fantastiskt spännande att vakna upp en söndagsmorgon i en ormgrop. Och med en krigarprinsessa (typ Xena) och en Kapten (typ Jack Sparrow) dessutom. Om man har sån fantasi.

Men nej, nej, nej!
Krigarprinsessan och Kaptenen är mina barn och ordvalet var väl inte det bästa. Jag tar om det från början.

Imorse vaknade jag på en madrass i Sörmland inlindad i ett garnnystan av armar och ben tillhörande mina supergosiga barn.

Vi åkte nämligen igår ned till min bror Premiärministern* och svägerska The Queen of Fucking Everything och åt en fantastisk middag. The Queen gjorde den där pizzan som hon gör så bra att Kaptenen vill gifta sig med henne.

Vår morbror och hans ena dotter, alltså vår kusin, var också på plats och vi hade en jättemysig och avslappnad kväll. Vi missade återigen melodifestivalen och struntade fullkomligt i det den här gången också. Vi hade för roligt vid middagsbordet helt enkelt. Min morbror och hans barn får jag presentera vid ett senare tillfälle, de är så galna och underbara att de kräver ett helt eget inlägg.

Jag älskar att vakna upp i Premiärministern och the Queens hus som är att av de finaste och mysigaste hus jag vet. Imorse dessutom - vilken dag! Sol och blå himmet, ett landskap med orört snötäcke som gnistrade utanför fönstren. Helt underbart.

The Queen of Fucking Everything skred in i köket i sin hallonröda Cashmeremorgonrock och gjorde direkt skäl för namnet genom att slänga ihop en perfekt latte med urtjusig latteart på toppen. Voilà! Är det något den människan inte bemästrar..?

*Att jag här kallar min bror Premiärministern kommer av att hans dotter en gång sa
- Pappa, bara för att du klär dig som en premiärminister betyder inte det att du bestämmer i det här huset"





1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom (med kort varsel och allt), det var så mysigt som vanligt! Hoppas ni hade det bra i backen idag. Kaptenens och Krigarprinsessans mellankusin undrar om det blev något valpbesök?

    SvaraRadera