lördag 6 april 2013

Skrivkramp eller vad är nu detta? Hjärnkramp?


Det går trögt att skriva. Och det har ju märks här, tyvärr. Bara sporadiska inlägg lite då och då har det blivit på sistone. Jag tappade bort mig för ett tag sedan. Tappade lusten att skriva på något vis. Är det skrivkramp? Inte vet jag. Känns snarare som hjärnkramp. Jag har till och med köpt en tidning bara för att det stod "Skrivkramp!" på förstasidan i feta bokstäver.
Det händer massor av saker i mitt liv, men att skriva ner dem? Nej, det vill sig inte.

Jag fotograferar och gör tavlor istället just nu. Och försöker planera min framtida karriär.

Men jag kommer tillbaka till skrivandet. Snart. Jag saknar det ju faktiskt när jag tänker efter. Jag behöver bara få arslet ur vagnen så att säga. Bara komma till skott, sen brukar det ju släppa. Det gäller det mesta. Sen kommer inspirationen och allt flyter på av sig själv. Bubblar ut.

Jag gör ett nytt försök imorgon. Nu är jag för trött. Jag smiter undan en dag till... och sover på saken.

I morgon är en annan dag. Första dagen på resten av mitt liv. Och så vidare... floskel, floskel. Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar