måndag 8 april 2013

Oj, vilken samlare hon är!

Idag fick jag med mig ett par lerhögar hem från skola och dagis. Den ena lerhögen var betydligt värre än den andra. Krigarprinsessan tar det hysat lugnt i leran. Kaptenen, han spelar fotboll. 
Han hade lerstänk över halva ansiktet och totalt nedsmetade kläder när jag hämtade honom. Och hur underbart det än är när jag ser det lilla lortiga ansiktet skina upp och förtjust ropa "mamma!", samtidigt som han kommer springande emot mig med utsträckta armar, så förtas min entusiasm en aning av att han är täckt med lera.

Å andra sidan får jag skylla mig själv. Jag har alltid uppmuntrat mina barn att ha så roligt som möjligt när de är ute, och jag har mött dem med kommentarer som "Oj vad du har haft kul idag, vad härligt smutsig du är!" (och tar än så länge för givet att de inte blivit knuffade eller ofrivilligt doppade i leran)

Hur som helst. Detta lerinferno ledde till att jag måste tvätta overallerna. Krigarprinsessans var rätt ok, den behöver jag inte heller tvätta så frekvent, men nu var det ändå dags.
Jag började tömma fickorna. Jag tömde, och jag tömde. Och resultatet ser du ovan. Jag hittade:

Ett läppcerat
Ett plåster
En liten folder med bilder på Littlest Pet Shop
En liten porlinskanna
Ett pärlarmband av plast
En lapp med en kärleksförklaring
Ett sudd i form av en ryggsäck
Ett petshop-pryl i form av en hink (kan också vara ett sudd?)
Ett antal supersmå sudd som ser ut som djur
Ett gäng andra sudd i mindre smickrande former
Ett kladd som kan vara ett tuggat tuggummi (osäkert vad det egentligen är)
Tre små träkuber
En rund tygbit
En fyrkantig tygbit
En glaskula
En metallkula
En bit bomull
Två små kottar
En bit av en glasspinne
Ett par pärlor
En klippt snöstjärna i papper
En tygblomma
Ett par små löv i metallfolie
En väldig massa små uddar från pennor i varierade färger
En svart sten
En liten rosa lapp (bit av en post-it?)

Ja det var allt för den här tvättningen. Jag ska fråga henne om den där lappen med kärleksförklaringen på. Det stod två pojknamn på den. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar