onsdag 10 april 2013

I am Bobba Fatt

Detta är vad som mötte mig när jag gick in på mitt Twitterkonto på i går morse. Det första jag såg när jag loggade in på Twitter som vanligt på morgonen via telefonen. I mitt flöde fanns en hel rad med meddelanden angående Angry Birds Star Wars. Skickade från mig alltså. Ja ok, jag erkänner jag gillar Star Wars Angry Birds. Men om jag ska skriva något vill jag skriva det själv, tack.
Var mitt konto kapat? Var det någon som skämtade med mig?

Jag skickade en tweet till @Twitter_se som brukar vara bra på att ge råd. Jag gick in under inställningarna och försökte avinstallera åtkomsten för appen, men det gick inte.  Jag bytte lösenord för säkerhets skull.

Jag gick in på mitt flöde igen.  Samtliga meddelanden var skickade strax före åtta på morgonen.
Hmm…. Nu började jag se ett sammanhang. Vid strax före åtta lämnar jag Krigarprinsessan på skolan. Vad gjorde Kaptenen då..? Han satt i soffan med min iPad och spelade… Star Wars AngryBirds!
Jag hittade mycket riktigt en knapp där man kunde twittra direkt från spelet. Jag skickade en tweet till @AngryBirds och frågade hur jag kunde få bort funktionen. Det finns inte någon möjlighet att ta bort den inställningen, men vi jobbar på det, blev svaret…

Nästa gång sätter jag på Flygplansläget när han spelar.

Eller så skaffar jag den där ipad mini, som jag suktar efter. Så får han ta min och så avinstallerar jag Twitter på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar