onsdag 27 mars 2013

Kärt återseende

Boquerones...mmm...

Igår kväll var jag inne i stan på middag, och denna middag innebar inte mindre än tre kära återseenden. 

Utan inbördes ordning var det dessa tre:
  • Restaurangen vi var på - Boqueria i MOOD gallerian. En härlig tapasrestaurang som ger mig kraftiga Barcelonavibbar.
  • Boquerones. En av tidernas godaste tapas. De gör dem precis som i Spanien och oj vad jag njöt.
  • Kollegor från förr. Från förr som i länge, länge sedan. Typ 8-10 år sedan gissar jag. Och jag har inte sett dem sedan dess. Det var verkligen jättekul att träffas igen. De var sig lika allihop, de såg ut ganska precis som jag mindes dem faktiskt.
Vi pratade om allt möjligt och det var hur trevligt som helst. Vi pratade om våra familjer, barn, hus och karriärer, om gemensamma bekanta från tiden vi arbetade tillsammans, om de som vi tappat bort på vägen, och de vi fortfarande har kontakt med.
Och så pratade vi fötter och avslutade med ett tips om strumpspray. Sen var kvällen slut och vi skiljdes åt igen.

Det var en jättetrevlig kväll och jag hoppas verkligen inte det dröjer ytterligare tio år tills vi ses igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar