fredag 8 mars 2013

Snacks och Top Model

Okej, här kommer ett erkännande. 
Jag har blivit helt uppslukad av TV-programmet Top Model Sverige. 

Förmodligen beror det på att jag:
1. Har mer tid nu än innan att faktiskt se på TV överhuvudtaget.
2. Jag har till och med så mycket tid att jag kan se vad jag vill, utan att prioritera.
3. Jag nog har blivit mer intresserad av smink och sånt (också kopplat till både tid och prioritering såklart). 

Jag har fått jättemånga bra tips om hur man till exempel fixar en snabb festmake eller lägger på mascaran på rätt sätt. Jajjamen, den ska läggas i zink-zack rörelser och det är viktigt att man kommer åt ända in vid fransrötterna har jag fått veta.

Det är inte så att jag bänkar mig på sändningstid, jag ser nästan uteslutande TV på datorn nuförtiden, när det passar. Men än så länge har jag inte missat ett enda avsnitt. Jag har som sagt fått värdefulla sminktips och jag tycker det är riktigt kul att se när de har sina fotosessions med proffsfotografer. Där kan man ju också få lite tips.

Och sen tycker jag om att äta samtidigt som jag kollar. Gärna snacks. Bara för att jag kan. De kan nog inte de bengetterna som är med i den där tävlingen, tänker jag. Och tar en ostbåge till.

För att liksom fira min frihet att äta. Vad jag vill, och när jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar