måndag 25 mars 2013

Min egen Jack Sparrow!


Igår fick jag göra något fantiserat om länge. Jag fick pussa på Jack Sparrow precis hur mycket jag ville.

Min lille Kapten skulle på piratkalas och bestämde direkt att han ville vara Jack Sparrow (Johnny Depps rollfigur i Pirates of the Carribean, om det skulle undgått någon.)

Jag brukar ju sy Kaptenens kostymer själv, men denna gång hittade jag en så bra grund i form av en rock och en hatt på leksaksaffären, att jag slog till och köpte den. Passande svarta byxor hittade vi i garderoben. Sen sydde jag hår med pärlor i, och fäste under hatten.
En värja att fäktas med gjorde jag av en blompinne och en plastflaska med lite folie runt.
Några stora ringar med stenar från ett set med prinsessmycken från leksaksaffären på fingrarna.
Slutligen skägg och eyeliner.

Voilá! Kapten Jack Sparrow i miniformat.

Och till hans stora lycka matchade han dessutom kompisens födelsedagstårta perfekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar