tisdag 12 mars 2013

Shopping som uteblev. Skäms på er Mango.

Detta är den enda Mango jag 
tänker beblanda mig med på ett tag.

Idag var jag inne i stan en vända. Jag var på en mycket inspirerande och bra föreläsning och sen åt jag en jättegod och trevlig lunch med en vän.

Innan jag åkte hem så tog jag en liten vända på stan, bland annat kikade jag in på klädbutiken Mango, där jag hittade en riktigt schyst kavaj. Jag blev så glad eftersom jag tycker det kan vara lite knepigt att hitta en kavaj som inte är så stel och "kostymig". Det var inte den här, och jag kände att den ville jag köpa.

När jag kom ut från provhytten såg jag att det hängde en rabattskylt ovanför ställningen där jag hittat kavajen. Jag gick tillbaka dit och såg att de andra kavajerna av samma modell som den jag provat var märkta med röda prislappar och var nedsatta med 300kr. Jippi, tänkte jag, det hade jag ju inte räknat med eftersom den jag hade provat inte hade en sådan röd prislapp. Nåväl, självklart är den också nedsatt, tänkte jag och gick till kassan.
Tjejen i kassan scannade priset. Nope. Den var inte nedsatt. 
Jag protesterade förstås. Påpekade att de andra kavajerna var nedsatta men de hade missat märka upp just den här.

- Är du säker? sa hon, för går den i in på ordinariepris i kassan kan jag inte ändra det manuellt.(!)

- Nähä? Ja jag är säker. Men då går jag väl och pratar med personalen ute i butiken då, och visar dem prislapparna och skylten ovanför, sa jag.

Jag gick och ställde mig vid klädställningen och ropade till mig en tjej.

- Den här kavajen är inte nedsatt som de andra, sa jag.
- Då är den inte längre på rea, sa hon.
- Men de andra är ju nedsatt på ställningen, sa jag.
- Ja, men säger datorn att den kostar fullpris nu så gör den det. Då är det de andra som är felmärkta med realappar, sa hon.
- Och skylten är också fel då? sa jag och pekade på den, vi det här laget rätt ordentligt irriterad.
- Ja, tyvärr. Du förstår, då har de ändrat på priserna och det programmerar de i Spanien(!). Då har de bestämt där att rean är slut och då kan inte vi göra något, sa hon.

Jag känner nu hur jag bara står och gapar. Det är ju helt sjukt.
Så den kavaj som jag från början faktiskt tänkt köpa till fullpris fick jag inte med mig hem. De fick inte mina pengar, jag hade känt mig grundlurad om jag köpt den.

Kan det vara så jäkla illa? Att personalen inte kan slå in rabatter manuellt? Jag fick samma besked både vid kassan och ute i butiken.
Nu är jag inte den som ödslar energi på att skrika och gorma över en kavaj och kräva min rätt till extrapris. Jag blir bara förbluffad över deras dåliga service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar