lördag 23 mars 2013

Hur det känns att fylla tant

Exakt här låg jag när telefonen surrade till...

- Hej! Grattis! Hur känns det att fylla tant? sa fröken Svart när hon ringde upp mig på min födelsedag i förrgår. Jag hörde hånflinet rakt genom luren. (Hon är ett och ett halvt år yngre och har en hel ocean av tid kvar verkade hon tycka).

Och jag svarade helt ärligt som det var:

- Det är alldeles underbart!

Jag låg på en schäslong på Yasuragi Hasseludden, hade precis fått massage och en fantastiskt god lunch så det fanns absolut inget i hela världen att klaga på då. Och det kom inget att klaga på sen heller. All min tid som gått (dvs två dagar) sedan jag fyllde 40 har varit makalösa.

Födelsedagen var underbar. Jag blev firad på morgonen av min familj, kidnappad av min svägerska och skjutsad till Yasuragi, ompysslad, hemskjutsad igen. 
Därhemma hade mina barn valt middag till mig. Och eftersom mina barn vet exakt vad jag gillar blev det skaldjur. Inte illa valt av en femåring och en sjuåring, de hade fått fria händer att välja i fiskdisken sedan.
Hummer, havskräftor, crablegs, krabba och löjrom... Champagnen jag fick att dricka till valde dock maken.

Dagen därpå (igår) flöt på, jag gick fortfarande i ett litet fluff av rosa moln och mådde prima. På eftermiddagen skulle vi till landet och det såg jag fram emot. 

Strax efter jag hämtat barnen från skola och dagis och vi höll på att förbereda oss att åka, tittar jag ut genom fönstret. En bil kör upp och parkerar utanför. Min mamma och pappa klev ur! (De bor i dalarna) Vad sjutton nu? hann jag tänka, innan nästa bil parkerade, och nästa... Det kom folk från alla håll och plötsligt var det fullt av människor överallt. 

Jag stod i mitten och var bara i allmänhet rörd medan det trollades fram vin flaskor, champagne (igen), bord, stolar. Det ringde på dörren i ett. Mat från en av stans bästa cateringfirmor dök upp. Blommor på borden, och vips satt så gott som alla av mina närmaste och käraste familjemedlemmar (detta inkluderar även min mans familj numer) runt mig och åt drack och skrattade tillsammans. Vilken lycka. 

Tack och åter tack min älskade familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar