onsdag 28 november 2012

Jag vill vara Meryl Streep.


Häromkvällen såg jag en film som heter "It's Complicated". Den var helt ok, lite rolig, lite sorglig och lite fånig på sånt där amerikanskt sätt.

Det som slog mig när jag satt där i soffan var att jag njöt så mycket av miljön som huvudrollsinnehavaren Meryl Streep levde i.
Jag ville ha hennes hus, hennes trädgård, hennes café som hon drev. Och jag kom på mig själv att det inte är helt sällan jag vill vara Meryl Streep när jag ser film.

Vem skulle inte vilja bo i hennes hus i filmen "Mama Mia" tex? Mysa med Robert Redford i "Mitt Afrika"? Smussla med Clintan i "Broarna i Madison County"? Driva ett företag med iskyla i "Djävulen bär Prada"? (fast det skulle nog bara vara kul i några dagar)

Nu är det ju självklart inte Meryl Streep jag drömmer om att vara utan de roller hon spelar, men jag måste säga att hon verkar sympatisk och väljer sina roller väl. Och hon är en fantastisk skådespelerska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar