fredag 23 november 2012

I år klagar jag inte på November


November är den månad jag nog tycker mest synd om av alla. Det är mycket gnäll i november från alla möjliga håll. Knappt någon gillar november. Förmodligen hjälper inte ens om man fyller år i november, man deppar nog ändå och drömmer om sommarkalas med jordgubbstårta. 

Mörkret blir påtagligt och det känns som en evighet till våren när allt vänder. Höstdepressionerna duggar lika tätt som det strilande regnet som med jämna mellanrum kommer över oss. Halloween kommer lägligt då vi kan klä oss i dräkter som ger upplopp för våra inre känslor och man kan klä ut sig till zombie.

Men i år har det väl varit lite bättre? Jag upplever det som att det varit en hel del fina dagar. Det har överhuvud taget varit en fin höst med många soldagar i både oktober och november, klar luft och mycket svamp i skogen.

Idag bjuder jag på ett par novemberbilder som jag tog på väg hem från landet för någon helg sedan. Det var så hjärtknipande vackert att jag tvärnitade bilen för att ta några bilder. 

Och de bilderna jag tog väckte en lust att börja fotografera mer igen. Jag älskar att fotografera. Så tack November. Du må vara en trist månad, men hos mig väckte du en lust som låg i dimmig dvala. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar