söndag 4 november 2012

En härlig höstdag!



Efter en genomgrå och regnig lördag bjöd söndagen på en helt underbar dag på landet. Vi krattade löv och vi njöt av den sista sucken från alla vackra höstfärger, det sista gula röda och oranga, innan allt försvinner helt över i grå och brunbeiga toner.
Hela familjen var ute och pysslade och det var en skön dag.

Jag och svärmor krattade gräsmattan från löv till förbannelse. När min man passerade förbi frågade jag honom om man inte kan köpa till en lövuppsamlare till åkgräsklipparen?

- Jo, men det har vi ju redan en, den är jättebra! sa han med ett stort flin.
- Och det säger du nu? flämtade jag.

Men å andra sidan. Det är ju fusk. Det här var helt ok. Kroppsarbete. På riktigt. 
Jag är beredd att hålla med Kaptenen om det han sa när han tidigare tittade upp från krattningen och konstaterade:

- Mamma, det är jobbigt att kratta löv, men det är kul också!

Nästa vecka plockar vi upp badstegen. Den har gjort sitt för i år tror jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar