onsdag 14 november 2012

Spricka i armen och pekfingervals med vänstern...


Jag har ramlat. Ner i en grop, i mörkret, på en grusad parkering i skogen. Jag fick en spricka i underarmen vid fästet i höger armbåge. Fan vad irriterande det är. Jag kan inte skriva. Eller det går hyfsat, med vänstern, men det är svårt.

Soffläge gäller, mer eller mindre hela dagarna. Jag gör bara det mest nödvändiga. Annars kollar jag på TV-serien Downton Abbey, som min man köpte till mig. Väldigt omtänksamt av honom. En TV-serie om en familj där de på tidigt 1900-tal skrider omkring på ett slott och blir uppassade av en hel stab av personal. Det är en mycket bra serie för mig just nu av två anledningar.

1. Det är nästintill inget våld med. Hade jag sett någon maffioso-serie i stil med Sopranos där de knäcker benen av varann titt som tätt hade jag känt oerhörd sympatismärta och förmodligen mått sämre.

2. Jag går in i karaktärerna och har betydligt lättare att låtsas att min man är min butler och igår fick svärmor kallas in som privatchaufför.

Jag har på tre dagar sett två hela säsonger. Jolly good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar