torsdag 5 juli 2012

Snart, snart är det semester


Jordgubbsfrossa väntar senare idag. 

Jag tittar ner på mina fötter och ser där ett ganska tydligt bevis på hur mitt liv är just nu. Jag har bara målat stortånaglarna, för de är de enda tårna som sticker fram ur mina skor. Allt handlar om prioriteringar just nu helt enkelt.

Det är så galet det här med veckan innan semestern. Man jobbar som en jäkla iller för att hinna med att vara ledig. Längtan efter att ta det lugnt är så stark att man gör vad som helst för att nå dit. Snart, snart är man där. Snart kan jag äntligen få vila.
En inre stress byggs upp. Hur ska jag hinna med att avsluta? Och hur ska jag kunna slappna av när jag väl är där?

Och problemet är just det. Väl första semesterveckan kommer så har jag ofta  stressat så mycket för att nå dit att jag är helt slut. Första veckan går åt till att stressa av. 

Så den här gången har jag tagit ledigt halva torsdagen (idag) och hela fredagen innan den egentliga semestern börjar. Som en mjukstart. I eftermiddag ska jag ta med barnen och plocka jordgubbar på självplock tillsammans med the Queen (som igår plockade lasset på bilden ovan) och två av barnens kusiner. 

Då kanske jag kan börja semestern på måndag med att verkligen känna mig ledig.
Bra plan va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar