tisdag 10 juli 2012

Vitt och fräscht


Vi håller på med ett projekt. Ett renoveringsprojekt. Vi omvandlar mina svärföräldrars gamla sommarstuga till ett attraktivt boende som (förhoppningsvis) ska locka potentiella köpare.

Det är en förvandling som är så rolig att se, hur det ”nya” huset växer fram. Vi öppnar upp, river ut, sätter spånt, målar om, byter golv och byter kök.

Huset ligger på en fantastisk plats vid vattnet och ju mer insidan nu omvandlas, ju finare upplevs även utsikten känns det som. Konstigt det där.

Så detta är vad vi gör på semestern just nu. Det är slitsamt, vi jobbar från morgonen tills vi stupar i säng på kvällen och jag har målarfärg överallt. Men det är ändå riktigt kul.

Så nu har jag inte tid att skriva mer, jag ska äta upp min frukost och sen gå över till huset och måla tak och fönster. Häpp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar