måndag 16 juli 2012

Bönhörd!



Vi åkte hem till huset igår, det kändes som det var lika bra att åka hem och fixa lite härhemma när det ändå envisades med att regna.

Min man skulle jobba igen idag och det var skönt att komma hem och köra några tvättmaskiner, byta kläder och barnen var glada att se sina rum och leksaker igen. Krigarprinsessan träffade en kompis och lekte. Ute ömsom ösregn, ömsom sol. Som vanligt med andra ord.

Men idag när jag vaknade sken solen så starkt att jag nästan blev bländad genom persiennerna. Himlen var klarblå.

Mitt humör slog om till sprudlande lycka och jag kände mig bönhörd efter gårdagens inlägg.

Vi åt frukost på altanen och njöt. Jag började röja runt i trädgården med sekatören i högsta hugg medan barnen klättrade i äppelträden och blåste såpbubblor. I eftermiddag blir det en tur till Gröna Lund.

Tänk vad lite sol kan göra. Livet leker igen!

Jag väljer att ignorera molnen som nu tornar upp sig vid horisonten. Idag väljer vi att leva i nuet.

Carpe Diem gott folk, Carpe Diem.




2 kommentarer:

  1. Hörru- kom hit med dig nu bruden så får du lite sol och vind och dessutom lite saltstänk och annat härligt.

    SvaraRadera
  2. Snart så! Längtar som fan!

    SvaraRadera