söndag 15 juli 2012

Sol vind och vatten


Sol vind och vatten. Så kan man verkligen beskriva vädret denna sommar. Varje dag. Sol vind och regn (och moln, och åska, och hagel...)


Den här bilden tog jag i förrgår när jag gick genom skogen. Kantarellerna lyste guldgula och jag var på gott humör. Jag skulle börja dagens pass med målarpenseln i vårt semester-renoverings-projekt, jag hade nyss druckit mitt morgonkaffe och allt kändes toppen.


Jag fotade de små svamparna och plockade ett gäng. Tänkte på att det är inte bara negativt med allt växlande väder denna sommar. Alla växter frodas ju och det är en så himla vacker sommar.


Det här ska jag skriva om tänkte jag. Det positiva med en sommar som växlar väder hela tiden.


Men nu när jag sitter här och ska skriva detta inlägg, med regnet smattrandes mot rutan och ca 18 grader ute känns det inte lika kul.


Fy fan rent ut sagt för denna sommar. Så känns det idag. Jag är less på att behöva bada bastu i juli för att jag fryser.


Jag vill ha värme och jag skiter blankt i kantarellerna, de är uppätna nu i alla fall.
Jag vill ligga på bryggan och bli varm fast jag ligger i skuggan. Jag vill dyka ner i vattnet för att det blir för varmt utomhus, inte för att de blir för varmt i bastun.


Ge. Mig. Sol. Och. Värme. Nu.



1 kommentar: