söndag 8 juli 2012

Patetisk?

Det är inte lätt att bli äldre. Eller är det inte värre än man gör det till?


Jag fyller 40 nästa år och har inte än drabbats av någon direkt ångest över det. Jag märker ändå att jag får fler och fler saker som jag funderar över som berör ämnet ålder. Fast jag tycker nog snarare det är intressant att reflektera över än att jag upplever det stressande tror jag.


Som i förrgår nere i Helsingborg. Efter konserten kände vi för att gå ut på stan en sväng. Vi satte oss på en uteservering och drack drinkar en stund.


Senare var det dags att ta beslutet om frågan som man brukar ställa sig runt kl 01.00. Ska vi gå hem till hotellet eller vidare till något annat ställe?
Vi bestämde oss för att gå hem. Vi skyllde på att "var det inte lite patetiskt ändå om vi gick vidare på en nattklubb?"
Väl hemma på hotellet konstaterade vi att vi kände oss nog minst lika patetiska som gått hem.


Som sagt, det är inte så lätt. Hur sjutton ska man bete sig som 40 åring? Jag tror jag väljer att köra på som jag gör nu helt enkelt. Jag gör det jag känner för mest just för stunden. Och struntar i att ens fundera över om mitt val är patetiskt eller inte.


Bara jag inte blir alltför drängfull ute på krogen, för det är patetiskt. Oavsett ålder.


Soon forty - and fab. (För det bestämmer bara jag och ingen annan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar