måndag 2 juli 2012

Trafikarbete ovan och under jord?


Så här såg det ut när jag häromdagen surfade in på trafiken.nu och skulle försöka planera en liten resa i stan.
Vad håller de på med egentligen därute i Sommarsverige? Bygger om alla våra vägar förstås. Alltid, varje sommar rivs vår vackra huvudstad upp och itu och byggs om. Så himla synd när Stockholm är som vackrast på sommaren egentligen.
Jag är välmedveten om att jag i detta tidigare inlägg sa att jag inte irriterar mig så värst på bilköer längre. Och det gör jag inte. Men jag stör mig på att det byggs precis överallt just nu. Man omdirigeras och det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig över stora delar av både innerstan och ytterområden.
Men så tittar jag vidare på sidan och det kommer en liten ljusglimt som roar mig då min fantasi tar fart.


Så gulligt det låter. Jag ser framför mig ett undervattensland där mörtar och aborrar simmar i stim kors och tvärs på underjordiska motorvägar à la Hitta Nemo. Sen går det upp för mig att inte ens de får vara ifred.
Det byggs därnere med. Avstängd väg. I båda riktningarna dessutom. Och jag vet precis vem som ligger bakom alltihop...I samarbete med Trafikverket.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar