onsdag 2 maj 2012

Trädgårdstisdag

Det blev en lugn Valborgsmässoafton för oss som firades ute på landet.
Både jag och min man behövde jobba på dagen eftersom vi varit lediga i fredags då vi var i Berlin, men sen störtade vi oss ut för att träffa barnen som varit hos sin farmor och farfar när vi var borta.
Middagen jag sen snodde ihop bestod av en förätt av  sparris med hollandaisesås och Serranoskinka (inspirerad av vår lunch på uteserveringen vid Spree i lördags) och en huvudrätt av torskrygg med jordärtskockspuré, vitvinssås och pepparrot. Vi drack först en riesling och sedan Chablis till detta och det blev bra och vi blev galet mätta. En liten Valborgsmässoeld tändes på tomten, precis lagom för oss. Vi kollade på Manchesterderbyt och sen slocknade vi som utbrända majbrasor.
Dagen efter var det fotbollsmatch på schemat. Krigarprinsessan , jag, och farfar mötte Kaptenen, min man och farmor. Det blev en hård kamp som slutade 8-5 till oss.
Trots att Kaptenen gav allt och slängde sig i de mest omöjliga vinklar, knuffades och drog i sina motståndares ben.. Han blev utvisad av Krigarprinsessan minst 2 ggr. Hon var mycket nöjd över att få agera spelande domare och halade upp både gula och röda kort ur fickan.
Vi vände hemmåt vid lunch och sen var det trädgårdsarbete som gällde resten av dagen. Vi möblerade om och kom på en kanonlösning som gav oss en helt fantastisk middagsplats med kvällssol där vi sen åt en hämtpizza som belöning för vårt hårda slit.
Kvällen avslutades med familjebad i bubbelbadstunnan.
Det blev en sån där dag man blir genuint lycklig av att tänka tillbaka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar