torsdag 10 maj 2012

Pysselpanik


Vad gör man när barnen kommer hem med skapelser som denna?

En kartong för Risifruttiburkar som förvandlats till ett inferno av microkonfetti och små pappersbitar.

Det riktigt skiner om Krigarprinsessan och hon myser av stolthet när hon visar upp den för mig.
- Här ska mina Squinkisar bo! (hennes pyttesmå gummifigurer) 

Jag kallsvettas. Det är inte ens tät botten på konstverket.
Det rasar små färgglada pyttedelar på golvet. Det är deras mat tydligen.

Det går inte ens att hänvisa lådan till att ha i trädgården för då skulle alla smådelar spridas i vinden.

Så där står den. Hennes kreativitet är ju något jag vill stötta.

Jag får bita mig i tungan, le och säga:
- Gumman vad fin! Där kommer Squinkisarna trivas, det är jag säker på!

Och vara beredd med dammsugaren helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Hahaha, känns igen...
    Vi är en hel familj av pysseltokar. Här har alltid varit fullt av pappersbitar, tejpsnuttar, pennor, tyg, lera....och nu en hund vars specialitet är att finfördela papper i små, små bitar!!!

    SvaraRadera