måndag 21 maj 2012

Med hagelbössan i knät

Jag sitter i trädgården och dricker kaffe. 
Djupt nedsjunken i soffan i vår syrenberså sitter jag och sippar ur min mugg och ser mig omkring.

Blicken fastnar på vårt hus. På gaveln, ovanför entrén så ser jag fönstret till Krigarprinsessans rum.
Jag minns att när vi byggde den där övervåningen och fördelade rummen så hade jag bara en tanke i huvudet.

Jag såg framför mig hur finniga tonårskillar klättrade upp på taket till vår entré och in i Krigarprinsessans rum. Eller hur hon klättrade ut för all del och rymde iväg med en. Det kan mycket väl hända.

Som i en amerikansk ungdomsfilm. I sann Twilight anda blir hon förälskad i en Edward Cullen typ med högt hår och ett snett charmigt leende och intensiva ögon som klättrar på vårt entrétak.

Då sitter jag här. I bersån. Med hagelbössan i knät. Med perfekt skottvinkel. Kom igen bara alla Edward wannabees. 

Bring it on.


1 kommentar:

  1. Heja! Det har jag alltid sagt. Att du ser ut som en Annie!

    SvaraRadera