söndag 27 maj 2012

Kerbisher &Malt


Det har varit soligt, varmt och helt underbart i London den här helgen. 

Vi har för ovanlighetens skull inte shoppat alls. Vi gjorde några tappra försök igår. Besökte Selfridges och Harrodds, men nej. Inget shoppingsug infann sig. 

Jag tvingade mig att köpa lite kläder till barnen eftersom jag lovat Krigarprinsessan att köpa tröjor med paljetter på. Men det var allt. Ingen shopping för egen del.Vi ville bara promenera omkring. Njuta av parkerna, solen, Themsen, staden. Ta dagen som den kom.

Vid lunchtid på gjorde vi dock en liiiiite galen grej.
Jag hade läst en artikel på flyget om var man kunde hitta Londons bästa fish and chips. Jag gillar generellt inte friterad mat, men dessa "chippies" är ju något som engelsmännen verkligen gillar så jag tänkte: Jag måste äta det, och då ska det vara bra. 

Så vi tog tunnelbanan i tjugo minuters svettig trängsel ut till Sheperd's Bush. Och vi hittade stället. Kerbisher & Malt hette det och det var helt i min smak. Rent, prydligt, kalt och minimalistiskt. Maten lagad med kärlek och perfektion. Dagsfärsk fisk och fräsch frityrolja. Fisken smakade helt fantastiskt. 

Så åker du till London och blir sugen på Fish and chips. Ta tuben till Hammersmith, promenera upp till Kerbisher & Malt och njut. Det är värt resan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar