fredag 4 maj 2012

Kaptenen levererar...


Mysigt...men ack så trångt...

Idag bjuder jag på tre citat från Kaptenen, alla levererade under dagen:

1. Tänk om du hade 100.000 kronor mamma! Då hade du kunnat köpa en...madrass!
(Min tolkning: han tycker också att vår säng är för trång när vi sover alla fyra där och drömmer liksom jag om en säng på 10kvm à la familjen Parnevik)

2. Min kompis på dagis mamma, han har träffat Sean Banan! Den riktiga Sean Banan mamma! Det är säkert! Han lever!
(Min tolkning: Inga mammor och pappor har lyckats sätta stopp för honom...än...)

3. Om man vill leva länge, då får man inte gå ut i vägen utan att se sig för...
...eller putta en polis!

(Min tolkning: Han träffade ett par ridande poliser igår. Respekt för dem!)

Så mycket funderingar i huvudet på en 4-åring...

Men nu är det hockey för hela slanten. Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar