söndag 20 maj 2012

Någon skrattar i min ficka


Vi sitter i trädgården och äter middag. Musik skvalar från ipoden som sitter i högtalardockan. I bakgrunden hörs ett stilla porl från den lilla fontänen jag installerat i rabatten bakom platsen där vi sitter. Lite sus då och då från trafiken på gatan utanför.

Plötsligt hör jag ett svagt ljud som inte stämmer in. Det hör inte dit. Jag hajar till. Krigarprinsessan reagerar också. Min man likaså.
Vad är det som låter? Vi tittar frågande på varandra.
Det är skratt. Och det kommer från mina byxor. Någon pratar och skrattar i min ficka!
I min byxficka ligger min telefon. På något vis har jag lyckats komma åt knapparna så att ett youtube klipp har gått igång där i min ficka. Ett klipp med en scen från TV-serien Vänner. Med inspelat studioskratt.
En sådan överraskning som livar upp en sen middag i maj.
Klippet? Det kan ses här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar