lördag 19 maj 2012

Långhelg!


Lugnet har lagt sig. Så fantastiskt skönt det är med denna långhelg i maj, min favoritmånad. Och med detta underbara vårväder vi har just nu dessutom.

Jag sitter på mina svärföräldrars lantställe i skärgården. Vi är nyss hemkomna från underbart relaxat häng med vännerna Fru PT med familj på deras lantställe som ligger ungefär en timme härifrån.

Vi invigde försommaren igår nere hos dem vid lunch med fotbollsmatch (jag agerade dock mest publik denna gång), såpbubbleblås, grillad korv och jordgubbar och glass i solen.

Fru PT levde upp till namnet och drog med mig ut på en lång skogspromenad över stock och sten först upp på en klipphöjd och sen ner till stranden. En jätteskön promenad som var en naturupplevelse som hette duga. Och vilken utsikt från klippan.



Väl hemkomna blev det grillat kött med en fräsch sallad till middag. Fredagsmys med barnen. Vin, Irish coffee, stearinljus, brasa, musik och nostalgitrippar när barnen somnat.

Alltihop mycket gott, avslappnat och skönt.

Nu ska jag ladda om, ta en kopp kaffe på altanen sen blir det en löprunda och trädgårdsarbete. Och det är bara lördag. Som sagt. Jisses vad skönt det är med långhelg. Halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar