tisdag 3 april 2012

Min man lämnade mig inatt


Min man lämnade mig inatt. Flera gånger om dessutom.
Igår på flyget hit började jag titta på en film. Den hette "Crazy. Stupid. Love." och den var rätt bra. Jag hann inte se hela på flyget men såg det sista innan jag somnade igår. Det var inte bra.
Det händer ibland att jag tar med mig de intryck jag fått under dagen in i drömmarna på natten. Den här filmen hade mycket positivt och roligt i sig, men den handlade i grund och botten om ett par som skiljde sig. Trots att de egentligen hade starka känslor för varanda. De hade glidit isär. Kvinnan lämnade äktenskapet och mannen förstod inte varför. Det var lite sorgligt.
Så inatt drömde jag att min man lämnade mig och jag förstod inte varför. Det var fruktansvärt. Jag var så ledsen och jag vaknade mitt i natten med tokångest i min ensamhet i hotellsängen.
När vi först blev tillsammans hade jag ganska ofta sådana drömmar. Jag var nykär och var rädd att bli lämnad med blödande hjärta. Han tröstade mig och tyckte säkert jag var ett psykfall. Konstligt egentligen att han inte drog. Eller så blev han smickrad att jag var så kär.
Jag är fortfarande vansinnigt kär i min man och det vore verkligen en mardröm om han lämnade mig. Nu har det blivit värre också. Vi har barn. Ett liv som vi byggt upp och som jag älskar.
Jag hade velat ha honom brevid mig inatt när jag vaknade så jag kunde blir tröstad och han kunde hålla om mig tills jag somnade igen.
Istället låg jag ensam och visste ingenting när jag vaknade. Älskar han mig fortfarande? Jag somnade om. Han lämnade mig igen. Jag vaknade och kallsvettades. Somnade och den jäveln lämnade mig igen.
Så höll det alltså på. Hela natten.
Nu ska jag snart flyga hem och jag hoppas han älskar mig fortfarande när jag kommer hem.

Bäst jag ringer först så jag vet att han öppnar dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar